...
Jak w każdej grze RPG postać musi mieć jakieś współczynniki. W Forkenie nie jest inaczej. Niezależnie od tego czy gracz wybrał postać nieumarłego czy człowieka, współczynniki są takie same:
Siła- od razu widać że jesteś silny! Po prostu szerszy w barkach niż wyższy! Hej, nie chciałem cię przecież obrazić... To siła odpowiada za obrażenia zadawane w ataku, wielkość i wagę przenoszonego ekwipunku, jak i posturę jaką posiadasz. Do używania niektórych broni wymagany jest odpowiedni pozom tego współczynnika.
Zręczność- A teraz oddaj moją sakiewkę... Aż taki zręczny nie jesteś. To właśnie na zręczności oparte są umiejętności walki za pomocą broni białej i dystansowej. Zręczność potrzebna jest także złodziejowi(otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa) i rzemieślnikowi(nawet Ghul ceni sobie precyzję wykonania przedmiotu).
Charyzma- Masz wysoką charyzmę, masz bujną osobowość chłopcze. To właśnie na niej opierają się zdolności przywódcze i handel. Innymi słowy im bogatszą masz osobowość tym lepiej będziesz się targował, a ludzie będą do ciebie podchodzić z sympatią...
Inteligencja- po prostu poziom IQ. Jeśli ten współczynnik jest u ciebie niski, niewiele różnisz się od wioskowego przygłupa. Jeśli zaś jest duży masz przed sobą świetlaną przyszłość... Masz zadatki na uczonego lub inżyniera. A wierz mi chłopcze w tym jest przyszłość... i pieniądze oczywiście.
Mądrość- jeśli stoi u ciebie wysoko to spędziłeś dzieciństwo przy książkach. Chciałeś chyba zostać kapłanem... Właściwie tylko im się ona przydaje. Mądrość to podstawa do zaklęć...
Percepcja- hej ty! Widzisz tamtą wiewiórkę na drzewie? Znaczy masz wysoką percepcje. Będziesz dobrym zwiadowcą... Celujesz pewnie też nie najgorzej? Potrafisz się ukryć tak żeby cię nikt nie zauważył?! Bez wątpienia masz wysoką percepcję.
współczynniki losujemy rzucając k20. Rzucamy osiem razy. Najwyższy i najniższy wynik odrzucamy resztę rozdajemy dowolnie na współczynniki.
Offline